ההבדל בין קרם הגנה מינרלי לכימי ואיך זה משפיע על עורם הרגיש של הילדים

  • קטגוריה:כללי

חשיפה ממושכת ובלתי מבוקרת לשמש במהלך הילדות מעלה את הסיכון לפתח מצבים עוריים מסוכנים בבגרות. מכאן החשיבות הרבה של הגנה על עורם הרגיש של ילדים מנזקי השמש, לא כל שכן בקיץ הישראלי. בעינינו, קרמי ההגנה הטבעיים של ®ALGA MARIS ממעבדות ביאריץ הם הבחירה הטובה ביותר מבין המוצרים הקיימים כיום בשוק. אולם בכל אופן- תהיה אשר תהיה הפירמה בה תבחרו- יש כמה דברים קריטיים לקחת בחשבון לפני שמחליטים על קרם הגנה מתאים ליקרים לנו מכל: 

קרם הגנה מינרלי לעומת קרם הגנה כימיקלי

ישנם שני סוגים של מסנני קרינה: מסנני קרינה פיזיים על בסיס מינרלים מחד, ומסנני קרינה כימיים, מאידך. שני סוגי המסננים מגנים מפני קרני UV אולם עושים זאת דרך מנגנוני פעולה שונים לחלוטין. 

החומרים הפעילים שבמסנני הקרינה הכימיים חודרים את העור שלנו ויוצרים תגובה כימית עם קרני ה-UV: הם סופגים את הקרניים וממירים אותם לחום שנפלט מהגוף. מסנני קרינה מינרליים לעומת זאת, פועלים כשכבת הגנה הדוחה את קרני האור וחוצצת בינן לבין העור, כלומר באופן פיזי.

עד היום, מחקרים לא מצאו הוכחות חותכות לתופעות לוואי ולסיכונים הנגרמים משימוש במסנני הקרינה הכימיים, אולם העובדה כי מספיקה מריחה אחת בלבד למעבר של מספר רכיבים נפוצים בהם אל זרם הדם מעלה סימני שאלה משמעותיים לגבי מידת הבטיחות שלהם. כיוון שאצל תינוקות היחס בין שטח הפנים של הגוף לעומת הנפח גדול יותר מאשר אצל מבוגרים וילדים, תינוקות יספגו יותר את הכימיקל.

יתרה מזאת, כשמדובר בכימיקלים סינטטיים קשה מאוד להעריך את ההשפעות ארוכות הטווח שלהם, בניגוד לחומרים טבעיים שלגביהם יש לנו פשוט יותר ניסיון מצטבר ולפיכך ידע מהימן לגבי בטיחות השימוש בהם. 

היתרון הגדול של מסנני ההגנה הכימיים על מסנני הקרינה הפיזיים/מינרליים הוא בכך שהם אינם משאירים סימן והם קלים לאפליקציה על העור. אולם כשזה נוגע לילדים יש יתרון דווקא באפקט הלובן של קרם הגנה מינרלי מפני שהוא עוזר לנו לפקח שהם אכן מרוחים ומוגנים. 

יתרון נוסף של קרמי ההגנה הפיזיים הוא בפעולה המיידית שלהם מרגע המריחה, לעומת זמן ההמתנה של 15-30 דקות לפני היציאה לשמש הדרוש בשימוש בקרמי ההגנה הכימיים.

תכשירים מומלצים:

הגנה מירבית

הגנה מירבית משמעה כמה דברים:

  1. מקדם הגנה גבוה: כבר כולנו יודעים לחפש את המספר עם ה-spf, ראשי תיבות של sun protection factor. המינימום הוא 15 spf, המקסימום- spf 50+. כן, גם ל"פלוס" הקטן הזה יש חשיבות. המשמעות היא שהמסנן מאפשר רק ל-1.67% מקרני ה-UV לחדור את מעטה ההגנה. יש לבדוק תמיד את רמת ההגנה: תכשירים עם מקדם הגנה בינוני או נמוך אינם מספקים הגנה הולמת.
  2. ספקטרום רחב– כל קרמי ההגנה המינרלים מגינים גם מקרני ה-UVA וגם מקרני ה-UVB. לא כך בקרמים הכימיים- ישנם קרמים שמספקים הגנה רק עבור סוג אחד של קרניים. אם בכל זאת בחרתם בקרם הגנה כימי וודאו שהוא מספק הגנה בעלת ספקטרום רחב.
  3. עמידות למים– בים או בבריכה הגנה טובה משמעה גם שהקרם לא יישטף בקלות. 

קרם ההגנה לילדים של  ®ALGA MARIS עומד בכל הקריטריונים הללו בהצלחה והוא בעל עמידות גבוהה מאוד לזיעה ולמים – מי הים המלוחים או מי הכלור של הבריכה.

עור רגיש

השימוש במסנני הגנה כימיים אינו מומלץ לבעלי עור רגיש מכיוון שהם עלולים לגרות את העור ולהשאיר אותו מודלק ואדמומי, כמו גם להחמיר מצבים כמו רוזציאה ופיגמנטציה. עורם של ילדים הוא רגיש במיוחד. חפשו מסנן הגנה בעל נוסחה היפואלרגנית, ללא משמרים וללא בישום. קרמי ההגנה של ®ALGA MARIS הם גם בעלי ערך מוסף בכך שהם מכילים חמאת שיאה ושמן קוקוס ולפיכך מספקים הגנה ולחות לכל סוגי העור. בנוסף, הם מכילים את הרכיב הפטנטי Alga-Gorria®- תמצית אצה אדומה נוגדת חמצון המגינה מפני רדיקלים חופשיים. 

כיבוד הטבע

הילדים שלנו הם מרכז העולם שלנו. בואו נלמד אותם מגיל צעיר את האחריות שיש להם לשמור עליו. כימיקלים הנמצאים במרבית מסנני הקרינה גורמים נזק קבוע ל-DNA של האלמוגים ושל אורגניזמים אחרים המתגוררים בשוניות האלמוגים ותורמים להלבנת האלמוגים. 

קרמי הגנה של ®ALGA MARIS עשויים 100% רכיבים טבעיים, ואינה נשטפים מהגוף בקלות. השפעתם על הסביבה נבדקה במי ים ובמים מתוקים וחוסר הרעילות של הפורמולות שלהם לסביבה האקולוגית קיבלה אישוש מחקרי. 

דוגמה קטנה להמחשת מחויבות החברה לשמירה על האוקיינוסים: האצות האדומות שמהוות מרכיב ייחודי בפורמולות של מעבדות ביאריץ נאספת מהחוף הבסקי רק לאחר שנשטפו החוצה מהאוקיינוס ע"י הגלים, ואינן "נקצרות" מהים באופן העלול לפגוע בסביבה הימית ובאורגניזמים ימיים אחרים.     


לסיכום, לקרם הגנה מינרלי יש יתרונות ברורים על מסנן הגנה כימי, בייחוד כשמדובר בילדים. הבחירה שלנו היא בקרם ההגנה המינרלי לילדים מגיל חצי שנה של ®ALGA MARIS בזכות ההגנה האיכותית שהוא מספק, ההתאמה שלו לעור רגיש ובטיחות השימוש בו, לאדם ולסביבה. 



תכשירים מומלצים:

×

עגלת קניות

Open chat
אפשר לעזור לך?
שלום, אנחנו כאן כדי לעזור!
להתייעצות עם רוקח לחצו על הכפתור >>>